Zapraszamy do skorzystania z oferty profesjonalnie prowadzonych przez specjalistów zajęć grupowych. Jest to sprawdzona forma terapii charakteryzująca się wysoką skutecznością.
W Centrum Wspomagania Rozwoju PERSEVERE działają grupy dedykowane określonym typom zaburzeń:
- ADHD
- Autyzm wysokofunkcjonujący i zespół Aspergera
- Autyzm
- FAS
w następującej ofercie:
Grupa konfrontacji z lękiem
Jest to grupa o charakterze warsztatowo-terapeutycznym dla dzieci:
- wycofanych
- lękowych
- unikających relacji rówieśniczych
- nieśmiałych, mało pewnych siebie.
Etapy pracy:
Pokonanie nieśmiałości to przede wszystkim konieczność zmiany przyzwyczajeń związanych z myśleniem o sobie. To również nauka i wypracowanie nowych schematów i umiejętności, które dziecko wykorzystać będzie mogło w kontaktach z rówieśnikami. Praca terapeutyczna ma na celu zrozumienie własnych lęków lub obaw. Kolejnym krokiem jest konfrontacja z sytuacją zadaniową przy jednoczesnej pracy nad podnoszeniem własnej skuteczności i wiary w siebie. Ostatni etap to trening wchodzenia w relacje i zdolność do ich podtrzymywania.
Terapia dzieci lękowych to początkowo spotkania indywidualne z terapeutą oraz konsultacje z rodzicami, następnie praca w dziecięcej grupie terapeutycznej.
Efektem pracy terapeutycznej jest:
- ograniczenie lęków związanych z kontaktami społecznymi,
- nabycie pewności siebie,
- wzrost samooceny,
- kształtowanie umiejętności nawiązywania prawidłowych kontaktów społecznych,
- możliwość przepracowania sytuacji nowych i trudnych.
Trening modelowania złości
Jest to grupa o charakterze terapeutycznym dla dzieci:
- agresywnych,
- wybuchowych,
- mających trudności z trzymaniem granic,
- niesłuchających poleceń,
- z tendencją do autoagresji lub agresji względem innych
Zajęcia mają na celu naukę rozpoznawania i rozumienia stanów emocjonalnych. Dzieci uczą się znaczenia emocji w procesie komunikacji społecznych. Starają się poznać nowe, właściwe sposoby wyrażania emocji, w miejsce nieakceptowanych zachowań.
Grupa wsparcia dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi
Zajęcia przeznaczone dla dzieci i młodzieży:
- z obniżonym nastrojem,
- przeżywających kryzysy i trudności,
- nieakceptujących siebie,
- dzieci wymagających wsparcia,
- młodzieży z diagnozą zaburzeń depresyjnych oraz dystymii.
Opóźnienie rozwoju psychoruchowego
Niepełnosprawność intelektualna
Zaburzenia neurorozwojowe
Zaburzenia zachowania